Tuesday, April 01, 2008

Massa pizza

Häromdagen ringde jag och beställde jag pizza från Pizza Company. De hade ett erbjudande, köp en och så får du en pizza på köpet, så jag beställde en Aloha och en Peperoni. Jag öpnnar upp kartongerna och då visar det sig att jag har fått fel pizza. Jag ringer upp och förklarar snällt att jag hade fått fel beställning. De bad så hemskt mycket om ursäkt och de skulle köra ut min beställning på direkten. Efter 10 minuter ringer det en tjej och förklarar att killen som körde ut pizzorna kommer att få sparken. Hade inte en aning att det skulle bli så allvarligt, ville ju bara ha mina pizzor. Hon förklarar att chefen kommer ringa mig om 10 minuter och fråga om jag hade fått fel beställning. Tjejen ber mig att säga att jag fick rätt pizzor och allt var ett missförstånd. Givetvis ställer jag upp på det.

Mycket riktigt 5 minuter senare ringer chefen. Jag förklarar för honom att allt var ok och att jag hade fått mina pizzor. 10 minuter senare kommer kille med pizzorna. Han var överlycklig och så tacksam. Jag fick behålla min fel beställning och så fick jag min riktiga beställning. Kommer äta pizza i flera dagar framöver! :)

1 comment:

Ian said...

Haha, ja det var nog bäst att säga att du fått rätt beställning så att killen får tid på sig att lära sig jobbet.